Декларация за достъпност
ДЕКЛАРАЦИЯ ЗА ДОСТЪПНОСТ |
|
РАЗДЕЛ 1 |
|
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ |
|
|
|
Община Плевен се ангажира да осигури достъп до уебсайта си в съответствие с чл. 58в от Закон за електронното управление (доп. ДВ. бр.102 от 31 декември 2019 г.) и чл. 39 и 39а от Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (изм. и доп. ДВ. бр. 4 от 14 януари 2020 г.). Настоящата декларация за достъпност се отнася до уебсайт с адрес: www.pleven.bg |
|
|
|
Стандарт, който е спазен за осигуряване на достъпно съдържание: EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
|
|
|
Частично съответства на изискванията, поради несъответствията посочени по-долу: |
|
|
|
Описание и посочване на несъответствието: |
възможности за избор: |
Нетекстово съдържание Изображенията, които са единствено нещо в дадена връзка, трябва да имат описателен алтернативен текст. |
Изискване 1.1.1 от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) Частично съответствие
|
Информация и взаимовръзки липсва етикет на формуляр |
Изискване 1.3.1 EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) Частично съответствие |
Контраст (минимални изисквания) |
Изискване 9.1.4.3 от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) Частично осигурено, с изключение на външни препратки и приложения, разработени от трети лица и интегрирани в сайта на администрацията, върху които тя няма контрол |
Предназначение на линк (в контекст) |
Изискване 2.4.4 от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) Частично съответствие |
Заглавия и етикети |
Изискване 2.4.6 от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) Частично съответствие |
Етикети или инструкции |
Изискване 3.3.2 от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) Частично съответствие |
Наименование, роля, стойност |
4.1.2 от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) Частично съответствие |
Дата на първоначално изготвяне на декларацията: |
25.09.2020г. |
Дата на ежегодна актуализация (преразглеждане) на декларацията: |
27.07.2023г. |
Дата на актуализация на декларацията след извършена оценка и съществено преработване на уебсайта или мобилното приложение: |
28.05.2021г. |
Метод, използван за изготвяне на декларацията: |
Самооценка, направена от лицето по чл. 1, ал. 1 или 2 от ЗЕУ, собственик на уебсайта/мобилното приложение |
Обратна информация и данни за контакт |
|
Адрес за предоставяне на обратна информация (сигнали) и предложения относно достъпността на този уебсайт |
Община Плевен, „Възраждане“ 2, гр. Плевен |
Връзка към форма за заявление за обратна връзка |
|
Данни за контакт с длъжностни лица, отговарящи за достъпността и обработването на заявките, изпращани чрез механизма за предоставяне на обратна информация |
Марио Ангелов – гл. специалист сектор ИТ Калоян Рачалов – гл. специалист сектор ИТ Email: info@pleven.bg Телефон:064/881355 |
Процедура по прилагане |
|
Сигналите за нередности се подават на email: mayor@pleven.bg или на хартиен носител в център за административно обслужване на адрес гр. Плевен, пл. „Възраждане“ № 4. Сигналите се разглеждат в срок до 5 работни дни, като в същия срок се подготвя и отговорът, който съдържа описание на предприетите действия и мерки за отстраняване на нарушението на достъпността и срокът, в който посочените нарушения за достъпност ще бъдат отстранени, или мотивиран отказ, в случаите когато искането е прието за неоснователно и незаконосъобразно. Когато подалият сигнала е посочил електронна поща, отговорът се изпраща, подписан с удостоверение за квалифициран електронен подпис, а в останалите случаи – на хартиен носител, на посочения в сигнала адрес. Когато е посочен неверен или несъществуващ адрес, информацията се смята за получена от датата на изпращането ѝ. |
|
В случай, че Община Плевен не отговори на сигнала в посочения по-горе срок или не предприеме мерките за отстраняване на нарушението на достъпността, посочени в отговора на сигнала. гражданинът или организацията, подала сигнала, може да подаде жалба до председателя на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ).
|
|
Данни за контакт с длъжностни лица, отговарящи за достъпността и обработването на жалбите в Държавна агенция „Електронно управление“: |
Жалбите могат да се подават по следните начини:
|
РАЗДЕЛ 2 |
|
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ |
|
Община Плевен се ангажира да увеличи цифровата достъпност до уебсайта си, като работи активно за подобряване на неговата достъпност и използваемост. В тази си дейност Община Плевен се придържа към своята политика за достъпност, налични стандарти, добри практики и нормативни изисквания към интернет страници и портали на държавната администрация. В своята работа Община Плевен се ръководи от основната цел на интернет страницата си - чрез насочен към потребителя дизайн и интерфейс да: - предоставя публична информация за резултатите от своята дейност; - предоставя връзка към административните услуги, включително и електронни, извършвани от Община Плевен; - осъществява достъп до публични информационни ресурси и отворени данни; - дава възможност на потребителя да изразява мнението си или отправя сигнал и запитвания в удобен за него вид; - осъществява връзка с портали, регистри и информация на други институции от държавната администрация при осигуряване на оптимална достъпност на съдържанието за хората с увреждания чрез използване на съвременни технологии. Като има предвид бързото развитие на информационните технологии, администрацията на Община Плевен се ангажира непрекъснато да развива технологично своята интернет страница и да обучава служителите, които въвеждат данни в нея с оглед постигане на високи стандарти на достъпност и използваемост на нейното съдържание. |
|
Дата на публикуване на уебсайта и/или мобилното приложение: |
01.12.2015 г. |
Дата на последната актуализация на уебсайта и/или мобилното приложение вследствие на съществено преработване на тяхното съдържание: |
01.02.2021 г |