От 2018 година няма да се изпращат съобщения на хартия за дължимите данъци и такси

3556

От 2018 година няма да се изпращат съобщения на хартия за дължимите данъци и такси

   Дирекция „Приходи от местни данъци и такси” към Община Плевен подготвя изпращането на уведомленията до данъчно задължените лица за размера на дължимите за 2017-а година суми за данък сгради и такса смет. Около 80 хиляди съобщения ще бъдат изпратени до 01 март, уточни Маргарита Бахнева, Директор Дирекция „Приходи от местни данъци и такси”.

   Дългогодишната практика да се пращат известия на хартиен носител ще бъде прекратена през следващата 2018 година и оповестяването ще става с помощта на модерните технологии. „Няма императивно законово изискване уведомлението да се подава точно на хартиен носител. Възможно е това да става чрез Интернет страницата на Общината. Ще използваме по-съвременните средства за съобщаване”, уточни кметът на Община Плевен Георг Спартански. В писмата тази година изрично ще бъде посочено, че от следващата година такива няма да бъдат изпращани.

   И в момента размерът на дължимите суми може да се провери онлайн на страницата на местната администрация www.pleven.bg, раздел „Дейности”, „Местни данъци и такси” – „Проверка на данъци”, чрез изписване на ЕГН за физическите лица или ЕИК за юридическите. Актуална информация има и за банковата сметка, кодовете за вид плащане, ставките и др.

   Задълженията за данък върху недвижимите имоти, такса битови отпадъци и данък върху превозните средства за 2017 година могат да бъдат платени изцяло, с 5% отстъпка от пълния размер, в срок до 30 април, или на две равни вноски – до 30 юни и до 31 октомври. Дължимите суми могат да се заплащат в брой или по банков път по сметка на Община Плевен.

   Започна приемането на декларации от лица, упражняващи патентна дейност, както и на плащания по определеното задължение за патент за 2017 година. Патентният данък се внася на четири равни вноски - до 31 януари, до 30 април, до 31 юли и до 31 октомври. При издължаване на пълния размер в срок до 31 януари, се прави отстъпка от 5%.

   Плащания се приемат на гишета от 1 до 5 в Салона за обслужване на клиенти в рамките на работния ден от 08.30 до 16.30 часа без прекъсване.

Работното време за приемане на данъчни документи и издаване на удостоверения е от 08.30 до 12.30 часа и от 13.00 до 16.30 часа.

   От началото на данъчна кампания`2017 приходите са вече над 1.5 млн. лв., като само за миналата седмица са постъпили повече от 450 хил. лв.

Свалете в PDF

Още новини Всички новини

84 години от рождението на оперната прима Гена Димитрова

84 години от рождението на…

вторник, 06 май 2025
65

Близо 5000 именици празнуват на Гергьовден в община Плевен

Близо 5000 именици празнуват на…

вторник, 06 май 2025
120

Актуализират плана за управление на парк „Кайлъка“

Актуализират плана за управление на…

понеделник, 05 май 2025
190

На 10 и 11 май: Първи национален фермерски пазар представя в Плевен вкуса на традицията

На 10 и 11 май:…

понеделник, 05 май 2025
184